Daca v-ati achizitionat de curand o masina si va place mirosul acela specific, de nou, ar trebui sa stiti ca studiile in domeniu au demonstrat faptul ca s-ar putea sa va schimbati aceasta parere de indata ce veti afla ce se ascunde in spatele acestui miros. Va dam si un indiciu: desi ati fi tentati sa credeti ca pielea din interior este cea care miroase asa, veti avea o surpriza.
Nimic nu se compara cu mirosul specific interioarelor masinilor noi. Desi probabil ca veti utiliza odorizante si spray-uri speciale, pentru o vreme cel putin, nimic nu va putea indeparta mirosul. Se pare ca este un miros imbatator si, deopotriva, toxic, potrivit cercetarilor in domeniu.
Ce substante toxice contine interiorul masinii?
Mirosul pe care il inhalam atunci cand plecam la drum in noile noastre masini provine de fapt de la materialele utilizate in procesul de fabricatie al vehiculului, iar in urma analizei unui numar de aproximativ 200 dintre cele mai populare masini ale anului 2011 si ale inceputului de 2012, s-a constatat ca ramele usilor, scaunele, bordul, precum si alte componente contin aproximativ 275 de substante chimice diferite. Printre acestea, se numara bromina, element nemetalic lichid provenit din substantele ignifuge bromurate (SIB) care sunt adaugate materialelor plastice pentru a le face mai putin inflamabile, sau plumbul – intalnit in materialele scaunelor.
Interioarele automobilelor contin cocktailuri de sute de substante chimice toxice si, din moment ce acestea nu sunt reglementate, oamenii nu stiu cu adevarat la ce pericole se expun. Testele facute in acest domeniu ii incurajeaza pe producatori sa utilizeze alternative. Cercetatorii spun ca substantele ignifuge bromurate si policlorura de vinil pot duce la aparitia problemelor tiroidiene, a tulburarilor de memorie, la scaderea fertilitatii, la modificarea comportamentului, la aparitia de probleme ale ficatului, ale testiculelor, ovarelor si rinichilor.
Expunerea la plumb poate duce la aparitia tulburarilor creierului, mai ales daca este vorba de copii. Se pare, totusi, ca toxicitatea interioarelor masinilor a scazut in ultimii sase ani, de cand astfel de teste au inceput sa fie facute in mod regulat. In plus, astazi, peste 60% dintre brandurile de masini nu mai folosesc substante ignifuge bromurate in procesul de fabricatie. Cea care a facut aceste teste este organizatia de protectie a mediului Ecology Center.
Ruxandra Raica
Sursa: www.everydayhealth.com