Campanie de sanatate si responsabilitate sociala. Sarbatorim impreuna 50 de ani de contraceptie. Pe 19 mai a fost demarata campania de sanatate si responsabilitate sociala „Un copil dorit e un copil iubit! – Metode contraceptive ale secolului XXI”, program ce are la baza informarea, educarea si preventia.
Aceasta este o initiativa ce reuneste echipa de 800 de farmacisti si asistenti din farmaciile Catena, cu sprijinul comunitatii medicale, si are ca scop reducerea numarului ridicat de sarcini neplanificate si nedorite la nivel national.
Obiectivul campaniei noastre este de a readuce in atentia femeilor multitudinea optiunilor contraceptive ale secolului XXI. Campania beneficiaza de sprijinul farmaciilor Catena si se va desfasura pe o perioada de 5 ani.
Afla mai multe direct de la specialisti
Actiuni in cadrul programului:
Sesiuni de informare (conduse de o echipa de specialisti) in scoli, licee si facultati; Servicii oferite de sustinatorul programului, farmaciile Catena: reduceri prin intermediul Cardului pentru elevi si studenti Catena, promotii; In cadrul campaniei „Un copil dorit e un copil iubit!” vor fi distribuite gratuit, la nivel national in farmacii, in centre de sanatate, 100.000 de brosuri informative. Sustinerea distribuirii brosurii prin inserturi in publicatii de sanatate editate de grupul de presa Galenus (Farmacia Ta, Galenus – revista farmacistilor si Tonica) si alte publicatii de sanatate; Promovarea metodelor contraceptive moderne pe litoral; Site dedicat campaniei: www.uncopildoriteuncopiliubit.ro.
Anca Vlad,
Presedinte GRUP
,,Campania Un copil dorit, e un copil iubit se va intinde pe o perioada de 5 ani. Noi consideram ca pentru a constientiza femeile din Romania necesitatea utilizarii de metode contraceptive moderne, avem nevoie de 5 ani. Avem nevoie ca profesia medicala sa fie alaturi de noi, insa profesia medicala a ajuns la un stres enorm, un numar foarte mare de pacienti, probleme grave, timp putin. Trebuie sa ajutam si noi prin farmaciile Catena. Se va face un training care va incepe chiar de astazi, cu toate metodele contraceptive moderne, cu producatorii, cu medicii, astfel incat sa putem si noi sa va oferim informatiile necesare, intr-o forma delicata, intima si apropiata. Acesta este obiectivul pe care ni l-am propus. Se spune ca un cuvant rostit este un angajament. Ne luam angajamentul ca in 5 ani sa schimbam fata Romaniei in ceea ce priveste contraceptia. Contraceptia este o solutie foarte ieftina. In farmacii exista produse intre 8 si 30 de lei. Nu cred ca este un pret prea mare de platit pentru a evita un avort cu toate implicatiile lui psihologice si fiziologice.”
;
Farm. Radu George,
; CEO FILDAS GRUP
,,Sexul frumos reprezinta 51,2% din populatia Romaniei adica aproximativ 11 milioane. Dintre acestea 55,8% traiesc in mediul urban. Exista peste 5 milioane de femei, potentiale mame cu varste cuprinse intre 15-49 de ani. In Romania se efectueaza peste 150.000 de avorturi la cerere, pe an, avorturi ce genereaza complicatii in cca 1% din cazuri, Romania situandu-se pe locul 3 in Europa, dupa Marea Britanie cu 219.000 cazuri, si Franta, cu 209.000 cazuri. Printr-un calcul aritmetic simplu, ne dam seama ca suntem detasat pe locul 1, daca am face raportarea pe cap de locuitor. Conform studiului realizat de Ministerul Sanatatii, in 2005, in tara noastra peste 29.000 de nou nascuti au fost adusi pe lume de adolescente cu varste intre 15 si 19 ani. Peste 520 de sarcini au fost constatate la mame care au sub 15 ani. Dupa 50 de ani de contraceptie, in Romania, metodele contraceptive sunt foarte putin folosite. Din 5 milioane de femei fertile, doar
8% folosesc metode contraceptive moderne. In acest context este de la sine inteles, campania Catena nu poate sa fie decat binevenita”.
Dr. Sorin Esanu,
Medic primar obstetrica-ginecologie
,,Un alt aspect important al acestei campanii este dorinta noastra de a demonta anumite „mituri urbane” care sunt din pacate inca foarte raspandite. Lumea medicala are astazi dovezi epidemiologice certe ca administrarea de contraceptive orale estro-progestative protejeaza impotriva cancerului de ovar si a cancerului de endometru, impotriva aparitiei nodulilor benigni ai sanului, nu creste riscul de cancer de san, nu creste riscul de cancer de col uterin. Riscurile administrarii de contraceptive orale estro-progestative au fost mai bine conturate, dovezile epidemiologice aratand ca riscurile nefolosirii metodelor de contraceptie sunt mult mai mari decat riscurile folosirii acestora. Noi credem ca este momentul sa oferim si o altfel de campanie informativa, pentru ca adolescentii sa poata lua decizii in cunostinta de cauza in ceea ce priveste sanatatea si viata lor”.
Farm. Alina Marinescu,
Director General al Farmaciilor Catena
„Farmaciile Catena au decis sa initieze si sa sustina acesta campanie din respect pentru femeile din Romania. La baza activitatii noaste de zi cu zi sta codul deontologic al farmacistilor. In acest context relatia pe care o avem noi, Catena, cu clientii nostri, este o relatie care se bazeaza pe incredere si competenta. Pacientii se pot adresa farmacistilor Catena pentru consiliere si suport informativ. Aceasta campanie, adresata in special femeilor, este a treia campanie de sanatate si responsabilitate sociala organizata de Catena alaturi de „Cumpara romaneste” si „O inima sanatoasa iubeste mai mult”. Scopul campaniei este de a preveni, informa si educa tinerele, dar si pentru readucerea in atentia femeilor a multitudinii de optiuni contraceptive. In cadrul programului de sanatate si responsabilitate sociala „Un copil dorit e un copil iubit”, Farmaciile Catena vor oferi suport informational prin distributia nationala a primelor 100.000 de brosuri, prin reduceri acordate prin intermediul cardului Catena, special creat pentru elevi si studenti. Timp de doua saptamani vor fi organizate sesiuni informative in zece unitati de invatamant din Bucuresti, urmand ca in functie de rezultate sa extindem aceste sesiuni pentru tineri, la nivel national. In acelasi context, am creat si site-ul www.uncopildoriteuncopiliubit.ro pentru a mentine o legatura permanenta cu femeile carora ne adresam, ca ele sa poata alege. „
Dr. Koo Borbala,
Directorul executiv al Societatii de Educatie Contraceptiva si Sexuala
„Vreau sa felicit initiativa Farmaciilor Catena. Acesta campanie este mai mult decat binevenita deoarece am observat ca discutiile despre promovarea contraceptiei nu mai sunt vizibile la ora actuala in nicio publicatie. O astfel de initiativa este potrivita in aceste momente de criza in care metodele curative sunt inca privite ca fiind mai importante decat preventia. Mesajul pe care as dori sa il transmit astazi tine de importanta pe care o are adresarea persoanelor care doresc sa foloseasca metode contraceptive unor specialisti in acest domeniu: medic ginecolog, medic de planificare familiala, medic de medicina interna si chiar asistent medical. Este important sa intelegem ca cea mai eficienta metoda de contraceptie este cea pe care putem sa o folosim cel mai corect. Nicio metoda contraceptiva nu este eficienta daca nu este folosita corect. De aceea este important sa avem pe cineva care sa ne ajute sa ne cunoastem pentru a vedea care este metoda care se potriveste cel mai mult modului nostru de viata. Cred ca este important sa vorbim cu copiii nostri despre sex chiar mai devreme de 13, 14 ani, din momentul in care vedem de exemplu ca micutul este curios sa stie de ce el arata altfel decat colega lui de la gradinita. Este bine ca parintii sa inteleaga ca educatia sexuala nu inseamna doar educatia actului sexual.”
Dr. Bogdan Alexandru,
CMU, medic specialist obstetrica ginecologie
Este important ca tinerii sa cunoasca care sunt metodele care ii protejeaza nu numai de sarcina ci si de bolile cu transmitere sexuala. Centrul Medical Unirea s-a implicat in acest proiect pentru ca isi doreste sa ii ajute pe tineri sa aiba o viata sexuala sanatoasa. Pentru acest lucru pune la dispozitia publicului un numar mare de specialisti in obstetrica ginecologie.
Pentru detalii suplimentare:
FARMACIILE CATENA
[email protected]