Revista care te menține sănătos

Interviu

Eva Pavel, consilier medical: „Am fost in locul lor, recunosc disperarea din voce si le vad lacrimile din ochi”

Elena Coroianu; arhiva personala
3 iulie 2024
Share
  • In Romania prinde radacini tot mai adanci ideea de a doua opinie medicala. Pentru cei care nu stiu incotro sa o apuce pentru a primi aceasta parere secundara, exista serviciul de consiliere medicala. Este vorba despre un serviciu gratuit, la care poate apela oricine se afla in nevoie.

    Un moment de cumpana – imbolnavirea tatalui – a facut-o pe Eva Pavel sa faca o schimbare majora in viata ei. „Pentru ca in acel moment greu am intalnit oameni minunati care mi-au oferit solutii pentru tatal meu, m-au sustinut si mi-au fost alaturi. Am simtit ca este randul meu sa fac acelasi lucru”. Astfel, a ajuns sa fie consilierul medical al multor romani care isi cauta salvarea in spitalele din alte tari. Iar cei care o cauta au probleme de sanatate diferite, incepand de la probleme oncologice, transplant de celule stem, cardiologice, estetice etc.

    Eva Pavel, consilier medical: „Am fost in locul lor, recunosc disperarea din voce si le vad lacrimile din ochi”
    Vezi tot
    < Inapoi
    Urmatorul >
  • https://www.farmaciata.ro/eva-pavel-consilier-medical-am-fost-in-locul-lor-recunosc-disperarea-din-voce-si-le-vad-lacrimile-din-ochi/

    Farmacia Ta: Ce inseamna second opinion? Cine are nevoie de acest serviciu?

    Eva Pavel: Pacientul a consultat un doctor si a primit un diagnostic, iar apoi merge sa consulte un al doilea doctor. Pornind de la asta, exista si serviciul „a doua opinie medicala”. Second opinion, in engleza. Consilierul medical ajuta gratuit pacientii romani sa primeasca, tot gratuit, opiniile specialistilor unor spitale din strainatate, procedura fiind rapida (dureaza trei zile) si comoda pentru pacient.

    Cat costa sa apelezi la acest serviciu?

    Nu exista costuri pentru serviciul de second opinion sau pentru programarile la consultatii. Pacientul plateste direct spitalului serviciile medicale de care beneficiaza in cadrul acestuia.

    La cine apelati pentru a primi aceasta a doua opinie?

    Am inceput cu un spital din Turcia, iar in prezent colaboram cu 10 spitale din tari ca Austria, Grecia, Italia si Turcia. Dar ne dezvoltam, suntem in discutii cu spitale din Germania, Franta si Elvetia.

    Vezi tot
    < Inapoi
    Urmatorul >
  • https://www.farmaciata.ro/eva-pavel-consilier-medical-am-fost-in-locul-lor-recunosc-disperarea-din-voce-si-le-vad-lacrimile-din-ochi/

    Care este rolul dumneavoastra in acest proiect?

    Pacientul, pentru a primi opinia unui profesor de la un spital din strainatate, nu se deplaseaza propriu-zis acolo. Acesta imi transmite mie, respectiv echipei spitalestrainatate.ro, toata documentatia medicala, informatii despre starea actuala, urmand apoi sa primeasca opinii despre cazul lui de la mai multi medici specialisti, din spitale si tari diferite. Consilierul medical are rolul de a obtine pentru pacient toate informatiile necesare, incepand de la schema de investigatii, opinie diagnostic, programari medicale, transfer aeroport, cazare, timpii necesari sederii in tara respectiva si persoana de contact vorbitoare de limba romana, pe perioada sederii in spitalul respectiv.

    Rolul meu este acela de a obtine pentru pacient cele mai bune solutii prin intermediul colaboratorilor mei din strainatate. Este suficient un telefon sau un e-mail din partea pacientului, apoi consilierul preia dosarul medical si se ocupa de tot ce este necesar ca acesta sa primeasca raspunsurile solicitate.

    Vezi tot
    < Inapoi
    Urmatorul >
  • https://www.farmaciata.ro/eva-pavel-consilier-medical-am-fost-in-locul-lor-recunosc-disperarea-din-voce-si-le-vad-lacrimile-din-ochi/

    Care sunt pasii dupa ce vine raspunsul acestei opinii secundare?

    Pacientul alege daca merge sau nu la spitalul de la care a primit opinia medicala. Ne informeaza, in situatia in care merge, iar noi facem toate demersurile necesare pana la sosirea lui in cabinet. Monitorizarea medicala tine direct de medicul care preia pacientul la intrarea in spital. Practic, din momentul intrarii in spital acesta devine pacientul spitalului. Cu toate acestea, legatura noastra nu se intrerupe. Primim informatii cu programarile pe care pacientul le are dupa consultatie sau interventii, cunoastem programul fiecarui pacient si suntem alaturi de acesta atat timp cat doreste si are nevoie de sustinerea noastra.

    De obicei acest raspuns este o confirmare a celui initial sau poate fi radical diferit?

    Uneori se intampla ca diagnosticul stabilit in Romania sa nu corespunda cu cel stabilit in strainatate. Astfel de cazuri sunt mai rare, dar exista. Ultimul de acest gen este al unui copil plecat din Romania in luna noiembrie cu diagnostic: tumora la mandibula. Dupa investigatii simple la un spital din strainatate s-a dovedit ca nu exista nicio forma tumorala, copilul fiind externat fara ca macar sa fie necesar un tratament medicamentos.

    Vezi tot
    < Inapoi
    Urmatorul >
  • https://www.farmaciata.ro/eva-pavel-consilier-medical-am-fost-in-locul-lor-recunosc-disperarea-din-voce-si-le-vad-lacrimile-din-ochi/

    Ce sfat aveti pentru cineva aflat in aceasta situatie?

    Pe unii pacienti ii sperie distantele, altii se tem ca vor fi bariere de comunicare. Marea majoritate insa se intreaba cum poate face, repede si eficient, alegerea potrivita. Cel mai important este faptul ca au sansa de a verifica in alte tari daca se pot vindeca de boala de care sufera. Au posibilitatea de a verifica si de a afla despre metode noi de tratament, cat a avansat tehnologia in strainatate, sau despre metode inovatoare de tratament folosite de medicii din afara.

    Aveti pregatire medicala?

    Nu. Consilierul medical nu este un cadru medical. El are rolul de a identifica institutii medicale ce detin tehnologie si metode revolutionare de tratament dispuse sa trateze pacientii romani si sa ii primeasca in cele mai bune conditii.

    Vezi tot
    < Inapoi
    Urmatorul >
  • https://www.farmaciata.ro/eva-pavel-consilier-medical-am-fost-in-locul-lor-recunosc-disperarea-din-voce-si-le-vad-lacrimile-din-ochi/

    Cum ati ajuns sa faceti asta?

    Povestea este una trista, plina de suferinta si durere, dar cu urmari pozitive pentru pacientii romani. A inceput in urma cu sapte ani, cand tatal meu a fost diagnosticat cu cancer pulmonar in ultima faza. In spitalele din Romania nu i-au dat nicio sansa de supravietuire, doar cateva luni. Nu am putut accepta ideea. Trebuia sa iau decizii si sa gasesc solutii pentru familia mea. Nu stiau adevarul, iar eu eram cuprinsa de frica, suferinta si disperare. Acesta este motivul pentru care inteleg si sustin foarte mult pacientii si familiile care apeleaza la serviciile noastre.

    Ascult si discut oricat este nevoie cand imi este prezentat cazul medical. Am fost in locul lor, am trait ca ei, recunosc disperarea din voce si le vad lacrimile din ochi. Lucrez cu sufletul. Practic acesta este secretul. Pacientii se pot baza pe mine si pe echipa pe care am format-o. Luptam impreuna cu ei sa gasim solutii de vindecare.

    Vezi tot
    < Inapoi
    Urmatorul >
Menține-te
sănătos
în fiecare lună

Utilizăm datele tale în scopul corespondenței și pentru comunicări comerciale. Pentru a citi mai multe informații apasă aici.