Revista care te menține sănătos

Nutriție

De ce prefera femeile tot mai mult berea atunci cand ies in oras

14 noiembrie 2014
Share

Berea incepe sa fie o bautura tot mai preferata de femei atunci cand ies in oras „cu fetele”, din simplul motiv ca, fata de bauturile carbogazoase, de exemplu, berea este fabricata exclusiv din ingrediente naturale si are un continut caloric scazut, care le ajuta sa isi mentina silueta, potrivit unui studiu in premiera, desfasurat in Romania.

Studiul, realizat de UNLOCK Research pentru Asociatia Berarii Romaniei, a analizat perceptiile si comportamentul pe care femeile si barbatii din Romania le au asupra iesirilor la bere.

Potrivit acestuia, nu doar barbatii, ci si femeile prefera sa se relaxeze savurand o bere, iar discutiile din jurul paharelor de bere sunt mai apropiate ca arie de interes decat se credea. Barbatii considera ca femeile vorbesc la bere despre machiaj, tratamente cosmetice, relatii si retete culinare, ori despre nemultumirile din ultimul timp, intalnindu-se sa se planga unele celorlalte.

In realitate, femeile abordeaza o varietate de subiecte: discutii despre colegi, despre viata de zi cu zi sau despre partener, despre ce mai e nou, dar si despre ultimele stiri din domenii de interes comun pentru ele, cum ar fi moda. Totusi, discutiile dintre femei sunt mult mai detaliate si mai intime, ele fiind mai dispuse sa asculte, sa-si afirme parerile si sa dea sfaturi.

 

Despre ce vorbesc barbatii?

De cealalta parte, stereotipuri exista si in cazul femeilor. Intrebate ce cred ca discuta baietii la bere, doamnele spun ca subiectele predilecte sunt fotbalul, gadget-urile sau jocurile si „alte femei”, totul intr-o atmosfera dominata de incercarile fiecaruia de a se lauda cu propriile succese si a incerca sa se impuna in fata celorlati.

Studiul a relevat insa ca subiectele de discutie ale barbatilor variaza de la cele legate de viata de zi cu zi (despre job, casa) pana la sport sau politica. Rezultatele arata ca la masa unor barbati care au iesit la bere discutia e inceputa de cel care a convocat intalnirea, pe cand la o iesire a fetelor conversatia va fi demarata si monopolizata de cea care are cele mai multe lucruri noi de povestit.

 

Iesitul „mixt” la bere nu dauneaza nimanui

„In ciuda prejudecatilor, femeile pot savura in voie o bere alaturi de barbati, pentru ca au cu siguranta subiecte comune de discutie. In jurul unei beri, barierele de gen, varsta sau clasa se estompeaza, iar discutia curge mult mai natural”, declara Alexandra Sandu, Research Executive Unlock Market Research.

Femeile participante la studiu spun ca berea este o alegere care tine chiar de placerile lor autentice, de momentele de relaxare cand nu incearca sa demonstreze nimic celor din jur. In cazul barbatilor, acestia spun ca berea este intrinseca iesirilor in oras, fiind un simbol al relaxarii si al momentelor placute petrecute cu prietenii.

„Contrar preconceptiilor, si femeile ies la o bere, nu doar barbatii. Pe langa faptul ca, dupa cum releva chiar studiul, un pahar de bere naste in jurul lui conversatii interesante, berea este o alegere preferata de femei si pentru ca este o bautura fabricata exclusiv din ingrediente naturale, cu un continut caloric scazut care le ajuta sa isi mentina silueta”, declara Constantin Bratu, Director General Asociatia Berarii Romaniei.

 

Subiectele comune

De ce prefera femeile tot mai mult berea atunci cand ies in orasPotrivit studiului, in top 5 discutii la bere pe care le regasim atat la mesele doamnelor, cat si langa berile domnilor, se afla:

  1. Povestirea/rememorarea unor intamplari din trecut;
  2. Planurile de viitor, mai ales cele ce au legatura cu urmatoarele vacante sau concedii;
  3. Discutiile despre bani si locul de munca;
  4. Subiectele din agenda politica;
  5. Intamplarile recente.

Desi subiectele dezbatute de femei si barbati sunt asemanatoare, exista o diferenta de abordare, femeile preferand sa disece mai mult subiectele si sa intre in detalii.

Cercetarea face parte din campania „Iubesc Berea”, lansata de Asociatia Berarii Romaniei. Campania reprezinta un demers in premiera, initiat pe termen lung la nivel european, Romania fiind prima tara care a adoptat si lansat aceasta campanie, coordonata de catre Berarii Europei. Interviurile au fost realizate cu femei si barbati, consumatori frecventi de bere, ocazionali sau neconsumatori de bere, cu varste intre 25 si 35 de ani.

 

Mircea Doaga

Menține-te
sănătos
în fiecare lună

Utilizăm datele tale în scopul corespondenței și pentru comunicări comerciale. Pentru a citi mai multe informații apasă aici.