Cadoul poate fi o expresie a iubirii. Astfel ca bucuria de a face un cadou sau de a-l primi poate spune despre o persoana mai mult decat faptul ca iubeste sau nu mersul la cumparaturi. Comportamentul vizavi de cadouri este si o expresie a modului in care am fost crescuti.
Limbajele de iubire sunt cuvintele de incurajare, timpul petrecut impreuna cu cei dragi, cadourile, serviciile si contactul fizic. Pentru cei al caror limbaj de iubire sunt cadourile este foarte usor sa daruiasca si sa le primesca la randul lor cu mare entuziasm. Pentru acestia, fuga prin magazine dupa cadouri poate fi un beneficiu si o mare satisfactie in perioada Sarbatorilor.
Ce ne facem, insa, cu ceilalti pentru care a alerga dupa cadouri in aceasta perioada devine o corvoada? Pentru ceilalti, iubirea are un alt fel de limbaj. Petrecerea timpului cu ceilalti, o imbratisare, un ajutor sau pur si simplu cateva urari ori cuvinte scrise pe un ravas sunt suficiente pentru a dovedi iubirea. De aceea, este important sa cunoastem limbajele de iubire ale celor dragi, astfel incat sa putem darui ceea ce isi doresc si ei.
Sănătate la pachet: 11 idei de cadouri altfel
Cum ne influenteaza reclamele
Ne aflam intr-o perioada in care timpul a ajuns un lux pentru multe persoane, iar „vremea” cadourilor se apropie. Perioada Sarbatorilor se presupune ca este o perioada de relaxare, de calm, de timp de calitate petrecut cu cei dragi. Craciunul inseamna a darui si a primi. Plecand de la ideea de a darui, eforturile sunt pe masura. Pentru unii dintre noi, experienta cumparaturilor devine din ce in ce mai obositoare. Listele catre Mos Craciun ale copiilor contin din ce in ce mai multe dorinte. Acest lucru este in mare masura efectul media care ne invadeaza din toate partile.
Unii dintre noi sunt predominant vizuali, unii auditivi, iar altii kinestezici. Din acest punct de vedere reclamele sunt realizate pentru vizuali, in imagini cat mai atractive; pentru auditivi au un text sau o melodie asociata care suna bine; pentru kinestezici, anumite mesaje transmit emotie. Totodata, in perioada Sarbatorilor, reclamele au o politica de marketing destul de agresiva, ceea ce inseamna pentru psihic o invazie de informatii care modifica starea de spirit si introduce in nevroza cumparaturilor.
Stresul de Sarbatori: ponturi pentru a-l tine sub control
Cum tinem lucrurile sub control
Pentru anumite persone apar nenumarate frustrari, avand in vedere costul acestor cadouri care poate depasi bugetul si, astfel, nu pot indeplini dorintele celor dragi. De aici ar putea aparea tristetea. Ceea ce trebuia sa fie o placere se transforma intr-o isterie a cumpararii cadourilor de Craciun, iar toate acestea se suprapun peste o oboseala deja acumulata. Imaginati-va pentru un minut cadoul pe care ati dori sa il primiti si observati cum starea voastra se schimba pozitiv. Poate veti realiza ca sentimentul de fericire vine la pachet cu un cadou care se potriveste intocmai cu limbajul vostru de iubire.